mySQL nebo PostgreSQL ?

Pondělí Listopad 8 13:29:52 CET 1999

> konference ale presto porad vaham s rozhodnutim). Jedna se o
> "intranetovou" aplikaci typu "sklad". V soucasne dobe bezi na mySQL +
> Apache + CGI skripty v C. Planuje se vylepsena verze (vylepseni budou
> natolik zasadni, ze se vlastne jedna o aplikaci novou) - misto C chci
> pouzit mod_perl + Embperl. Jedna se priblizne o 15 tabulek, ruzne
> provazanych, v kazde z nich bude priblizne 40 - 100 tisic zaznamu.
> Najednou s ni bude pracovat priblizne 50 - 80 lidi. Nejcastejsi operaci
> budou zrejme slozite dotazy pres vsechny tabulky a update jednoho radku ve
> [...]

Myslim, ze rozdil v rychlosti pripadne vyresite silnejsim hardwarem.
A delsim connect u PostgreSQL persistentnimi spojenimi.

Pokud tam pobezi dlouhe dotazy, muzete se pri interaktivnim zpracovani
u MySQL dostat do podobneho problemu, ktery popsal Yenya -- ze totiz
ty tabulky jsou zamknute a pak Vam cekaji ti, co delaji update. Cili
se domnivam, ze tady uplatnite spis ten PostgreSQL, ktery udela
automaticky versioning.

Neni nejjednodussi rozjet ten Apache a mod_perl a Embperl a DBI (to
budete muset udelat pro oboje), pak udelat dva typicke skripty,
vytvorit ty tabulky v obou databazich a srovnat? Predpokladam, ze
tahle aplikace bude asi o hodne cistem SQL, cili by nemel byt problem
najit skript, ktery udela i ty komplexni dotazy a pritom bude
prenositelny, v optimalnim pripade jenom zmenou DBI->connect
parametru. Pusste tam zaroven 50 pozadavku a srovnejte si, jak dlouho
trva jednotlivy a jak dlouho celkem (a za jak dlouho se server
vzpamatuje a bude mit load zase zpatky 0).

 .project: Perl, DBI, Oracle, MySQL, auth. WWW servers, MTB, Spain, ...