mySQL nebo PostgreSQL ?

Karel Zak - Zakkr zakkr na zf.jcu.cz
Pondělí Listopad 8 13:52:13 CET 1999

On Mon, 8 Nov 1999, Jiri Vaclavovic wrote:

> vim ze tenhle problem se zde (a v linux na linux.cz) resil jiz nekolikrat,
> presto bych se k tomu rad vratil. Potreboval bych poradit, ktera databaze
> by byla vhodnejsi pro nasi aplikaci. (podrobne jsem prozkoumal archiv
> konference ale presto porad vaham s rozhodnutim). Jedna se o
> "intranetovou" aplikaci typu "sklad". V soucasne dobe bezi na mySQL +
> Apache + CGI skripty v C. Planuje se vylepsena verze (vylepseni budou
> natolik zasadni, ze se vlastne jedna o aplikaci novou) - misto C chci
> pouzit mod_perl + Embperl. Jedna se priblizne o 15 tabulek, ruzne

15 tabulek neni tolik, ja zrovna delam nad 86 pod PgSQL :-))

> provazanych, v kazde z nich bude priblizne 40 - 100 tisic zaznamu.
> Najednou s ni bude pracovat priblizne 50 - 80 lidi. Nejcastejsi operaci
> budou zrejme slozite dotazy pres vsechny tabulky a update jednoho radku ve
> vsech tabulkach. Chtel bych se proto zeptat nekoho, kdo ma zkusenosti s

Myslim, ze transakcni reseni bude ponekud bezpecnejsi a mene slozite pokud
budete updatovat a insertovat do vice tabulek najednou. A 50-80 lidi je dost
pokud by se to LOCKovalo...

> provozem at jedne ci druhe databaze, jestli je pro danou aplikaci vhodna.
> Je mi jasne ze mySQL je rychlejsi, ale nevim jestli zvladne takhle velkou
> aplikaci a jestli by nebylo lepsi pouzit pgsql (transakce). Pgsql se mi
> zamlouva vic (views, triggery, PL/pgSQL) ale nejsem si jist jak na tom
> bude s rychlosti.

Prave na toto se casto pri vyberu SQL zapomina, ono to neni totiz jen o
rychlosti (i kdyz mozna u nejake jednoduche Web aplikace ano), ale casto to
je o vyvojarskych moznostech, nastrojich a modularnosti a tam asi PgSQL zatim
vede.

Vyhodou muze byt napr. nektere operace nechat delat server a netahat po siti
nepotrebna data a nepsat ty same operace nekolikrat v ruznych
interfaces..atd. Nevyhoda pak je, ze aplikace je prilis usita na miru SQL
serveru a je tedy hure prenositelna. Proste zalezi co chcete ...

Jinak rychlost bude u PostgreSQL mensi a budete se muset o to SQL starat
(vacuum ...atd.)

> Predem diky za rady a jeste jednou se omlouvam ze opet vytahuji tohle
> "otrepane" tema.

Pokud je napsano o co primo jde tak tato debata ma smysl. Obecne se teto
konf. zatim dari mit celkem dobrou uroven a drzi se vecnosti..

Karel Zak <zakkr na zf.jcu.cz>                      http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/

Kim Project:  http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/kim/              (process manager)
FTP:          ftp://ftp2.zf.jcu.cz/users/zakkr/              (C/ncurses/PgSQL)