PostgreSQL vs. MySQL

Ondrej Sury ondrej na sury.cz
Čtvrtek Září 23 09:32:02 CEST 1999

Zakkr <zakkr na zf.jcu.cz> writes:

>  To je take duvod proc to autorovy na te URL tak dlouho trvalo v PQ.
> Asi by mel jinak optimalizovat aplikaci aby se vyhnul tem max().

    IMHO max(id) delal miri jenom u Sybase, protoze nema
LAST_INSERT_ID() funkci (nebo jak se to jmenuje), ktera vrati
hodnotu posledniho auto_increment sloupce.  (Alespon si na nic
takoveho v Sybase nevzpominam).  PQ jiste neco takoveho ma ;-)

    A taky jste splantal dve veci dohromady:

SELECT count(*) FROM table; je v MySQL specialni dotaz na
tabulku, kdy mysql opravdu nesaha na data a sahne akorat do
indexu tabulky, kde ma zapsany pocet radku.  Pokud udelate:

SELECT max(id) FROM table; tak samozrejme do tabulky saha.

--
Ondrej Sury <ondrej na sury.cz>