PostgreSQL vs. MySQL

Zakkr zakkr na zf.jcu.cz
Čtvrtek Září 23 09:17:09 CEST 1999

On 23 Sep 1999, Ondrej Sury wrote:

> Zakkr <zakkr na zf.jcu.cz> writes:
>
>     A taky jste splantal dve veci dohromady:

No omlouvam se.. dobre mel u tech pripadu byt u obojiho max(id)...

> SELECT count(*) FROM table; je v MySQL specialni dotaz na
> tabulku, kdy mysql opravdu nesaha na data a sahne akorat do
> indexu tabulky, kde ma zapsany pocet radku.  Pokud udelate:
>
> SELECT max(id) FROM table; tak samozrejme do tabulky saha.

Nemyslim, ze uplne samozrejme :-)) Trochu jsem se v tom pitval
(nejsem nadsencem pro MySQL takze u teto SQL trochu objevuji)
a u MySQL:
	- pokud je to naindexovany sloupec tak ani
	max() a ani count() atd... do tabulky nesaha.
	- pokud to je nenaindexovane tak do tabulky saha
	jak max() ta count(). Je to celkem logicke..

U PostgreSQL tyto veci nejsou celkem pochopitelne soucasti
indexu, takze ortodoxni MySQL uzivatel by mohl byt prekvapen :-))

					Zakkr

PS. pripisuji si 100 trestnych bodu za nedukladne cteni...