chown (bylo: Re: oracle a ocommon'. (Operation not permitted.))

Jan Serak sherry na pikebo.cz
Pondělí Duben 3 17:36:56 CEST 2000

Petr Novotny wrote:

> Moment, vy jste si myslel, ze ne-root muze jen tak mir-nix-dir-nix
> podstrkovat soubory jinym uzivatelum?

Samozrejme.

> To se ale seredne pletete - to neslo snad nikdy a nikde.

Provedl jsem stejnou sekvenci prikazu na HP-UX 10.20 bez jedineho
zavahani.

> [Otazka: Jak byste pak vubec definoval kvotu?]

Podle fyzickeho vlastnictvi souboru tezko. Ale podle tehle otazky
mam pocit, ze to nezavisi na OS, ale spis na filesystemu.

Btw. v man install se pise:

DESCRIPTION
       install copies files while setting their permission  modes
       and, if possible, their owner and group.

Nemyslim, ze by tato formulace implikovala, ze uvedena vlastnost je
poskytovana pouze rootovi.

					Jan Serak