Oracle & Message 730,731,732

Vojtech Novacek linux na netcore.cz
Pátek Duben 7 04:49:29 CEST 2000

On Wed, 5 Apr 2000, Vladimir Naprstek wrote:

> Dobrý den,
> v sqlplus zadám příkaz describe tabulka a výpis začne těmito řádky:
> Message 730 not found;  product=SQLPlus; facility=SP2
> Message 731 not found;  product=SQLPlus; facility=SP2
> Message 732 not found;  product=SQLPlus; facility=SP2
> pak se zobrazi už to co jsem chtěl.
>
> Zkusil jsem toto zadat v svrmgrl a tam to pracuje dobře (a česky).
> Nevíte, co bych mohl mít špatně?
>
> Ora 8.1.5.0.2, proměnné prostředí ORACLE_BASE, ORACLE_HOME, ORA_NLS33,
> ORACLE_SID a NLS_LANG mám nastaveny a myslím, že dobře.

> [...]

Jedna se o texty 'Name', 'Null' a 'Type', cili nazvy sloupcu u vystupu z
describe. Tyto 'messages' by se mely nachazat v souboru
$SQL_HOME/sqlplus/mesg/sp2cs.msg, protoze v souboru sp2us.msg jsou(to, ze
tam nejsou, mne konkretne u 8.1.5 vubec neprekvapuje...).

Pro Oracle 8.x existuje velmi sikovny nastroj Object Manager 1.1
(http://oracle.mattshouse.com) pod X-ka, kterym muzete zjistit prakticky
vse o databazi(tablespaces, tabulky, pohledy, procedury, funkce, packages,
synonyma ...)

--

	Vojtech Novacek		_-