Jaky SQL server (possibly flame) ?

David Janko djanko na infoware.cz
Pátek Duben 28 17:51:00 CEST 2000

"Ing. Pavel PaJaSoft Janousek" wrote:

>         Mam pocit, ze v nove verzi (cerven 2000?) 7.0 PostgreSQL nebude zadne
> omezeni na delku query a co se tyce jednoho objektu storovaneho v
> tabulce, lze to provest ruznymi zpusoby - paklize bude ve verzi 7.0 opet
> nejake omezeni, pak tu mame LargeObjects pripadne rozdeleni textovych
> dat na vice poli... vse ma sve vyhody/nevyhody... zrovna u textu ale to
> neni az tak tragicke, protoze ten se do tabulek, alespon v PostgreSQL,
> vklada 'dynamicky' - tedy zabira zhruba pouze tolik mista kolik ma a ne
> vsechny sloupce * max delka.

U mysql taky slibuji transakce, ale uz dlouho kde nic, tu nic. V postgre snad
akorad zvetsili query z 8 kb na 16 kb,  vubec si nejsem jist, zda vubec v realne
dobe uvazuji o zruseni limitu na velikost jednoho pole v tabulce neb by museli
zmenit bin strukturu tabulek (LO nelze prohledavat LIKE a delit to na vice
sloupcu je pekne neprakticke pokud to potrebujete casto, nehlede na to, za to
opet zavadi problem s LIKE ...). Predpokladam, ze kazda slusnejsi db ma typ
variable char, ktery nezabira max.delku ...

>         Domnivam se, ze i kdyz v nekterych operacich vy transakcnost
> nepozadujete, nemuze to vedet SQL server a uz vubec nemuze tyto dotazy
> rozlisovat, tedy bud ma server transakcni zpracovani (transakcni log
> nebo zurnal) nebo nema vubec nic, mezi tim nic neznam.

To snad ne - pokud chci mit nekolik atomickych operaci v transakci tak nejdrive
poslu  START TRANSACTION a dokoncim ji COMMIT || ROLBACK. Pokud to neudelam, tak
snad zadna transakce nebezi (pokud ovsem za transakci nepovazujete atomicke
zpracovani - ale pak byla mySQL take transakcni ;-) ). Nebo to chapu spatne ?

>         Pokud nerozhoduje cena, pak pro opravdu narocne veci bych videl neco
> komercniho (zalezi na licenci, nekde dokonce neplatime za server, ale za
> pocet moznych aktualnich konexi atd...), ze sveho pohledu jsem vsak
> zatim neimplementoval zadny system, ktery by neustal a neunesl PgSQL na
> stroji tridy Pentium, max. PII. Problem bude spise v jinych vecech...

Cena samozrejme rozhoduje, nicmene nemusi nutne byt zadarmo - verim, ze treba
oracle ma hafo funkci, ale z nich 90 % urcite v zivote nepouziju a nechce se mi
platit licence ve stovkach tisic (priklad, netusim kolik to za co je, ani jsem
to na jejich strankach pro linuxe nenasel), jen abych mel zrovna ten slavny
ORACLE.

Dekuji za odpoved - ma nekdo zkusenosti se sybase, oracle, informix na linuxu ?
Nebo jine, o ktere jeste nevim ?
            David.