Jaky SQL server (possibly flame) ?

Pátek Duben 28 17:59:16 CEST 2000

On Fri, Apr 28, 2000 at 03:51:00PM +0000, David Janko wrote:

> U mysql taky slibuji transakce, ale uz dlouho kde nic, tu nic. V postgre snad
> akorad zvetsili query z 8 kb na 16 kb,  vubec si nejsem jist, zda vubec v realne
> dobe uvazuji o zruseni limitu na velikost jednoho pole v tabulce neb by museli
> zmenit bin strukturu tabulek (LO nelze prohledavat LIKE a delit to na vice
> sloupcu je pekne neprakticke pokud to potrebujete casto, nehlede na to, za to
> opet zavadi problem s LIKE ...). Predpokladam, ze kazda slusnejsi db ma typ

Ale prece v produkcnim prostredi nebudete vyhledavat pomoci LIKE nad
dlouhymi sloupci. Stejne si to musite oindexovat nejak bokem. V MySQL
treba v Perlu, v Oraclu treba interMediaTextem.

> To snad ne - pokud chci mit nekolik atomickych operaci v transakci tak nejdrive
> poslu  START TRANSACTION a dokoncim ji COMMIT || ROLBACK. Pokud to neudelam, tak
> snad zadna transakce nebezi (pokud ovsem za transakci nepovazujete atomicke
> zpracovani - ale pak byla mySQL take transakcni ;-) ). Nebo to chapu spatne ?

I provedeni jednoho prikazu (update neco where necojineho) je
u transakcniho systemu transakce -- muzete tuto operaci prerusit (a
vratit databazi do stavu pred jejim zahajenim), jeji vysledky vidi
ostatni uzivatele az po jejim uspesnem konci, atp. Transakce zarucuje
i atomicnost tech akci. Naopak to samozrejme neplati.

A PostgreSQL uz ma foreign klice? A rozumne bloby?

> Cena samozrejme rozhoduje, nicmene nemusi nutne byt zadarmo - verim, ze treba
> oracle ma hafo funkci, ale z nich 90 % urcite v zivote nepouziju a nechce se mi
> platit licence ve stovkach tisic (priklad, netusim kolik to za co je, ani jsem
> to na jejich strankach pro linuxe nenasel), jen abych mel zrovna ten slavny
> ORACLE.
>
> Dekuji za odpoved - ma nekdo zkusenosti se sybase, oracle, informix na linuxu ?
> Nebo jine, o ktere jeste nevim ?

InterBase a FrontBase?

Nemam s zadnou pod Linuxem zkusenosti v produkcnim prostredi na to,
abych je dokazal bez zaujatosti porovnat.

   .project: Perl, DBI, Oracle, MySQL, auth. WWW servers, MTB, Spain.