Commit a data bezpecne na disku?

Vladimir Naprstek vladimir.naprstek na prodeco.cz
Pondělí Březen 27 15:08:39 CEST 2000

Petr Novotny wrote:

> A znovu: Mam zaruku, ze provedena operace je opravdu
> provedena? Nebo to bude jako bych nahral tyden stary backup?
> Pokud nema klient v nejakem okamziku jistotu, ze
> data_jsou_v_databazi_dej_se_co_dej, nelze bezpecne prenaset
> data. Pokud to klient nema ani jak zjistit (protoze, jak mi tu
> naznacujete, ani COMMIT nestaci), pak je mi takova databaze
> silne naprd. A nahanet osm chybejicich fsync() volani pomoci
> milionove investice do hot-swap clusteru mi prijde rada, no,
> zvlastni. Nemate nahodou procenta z prodeje? :-) :-)

Tak to už trochu přeháníte, ne?
Pokud se chcete ujistit o bezpečnosti Vašich dat, pojďme se bavit o
konkrétním řešení. Už několikrát tady padlo, ža žádná norma toto neřeší.
TEČKA. Chcete-li mít jistotu, použijte spolehlivý HW a UPS s dostatečnou
kapacitou. Nastavte si SW od UPS-ky tak, abyste měl jistotu, že při výpadku
napájení VŽDY stihnete řádně ukončit DB a případně shutown serveru.
Pokud se jedná o poruchy HW, tak Vám nikdy nepomůže žádná DB, ať už zadarmo
nebo za miliony. Provádět monitorování serveru je snad práce admina a
zálohy jsou k tomu, abyste "nic" neztratil. To už ale je problém
konkrétního řešení. Stačí Vám zálohy jednou za den, za hodinu, ...
Umí databáze vytvářet transakční logy? atd... Otázka tedy stojí jak velké
to "nic" připustíme.

Napište co potřebujete vyřešit, pak se můžeme dál bavit. Ale jde-li Vám jen
o tu jistotu, pak se bavme o spolehlivoti HW, o konkrétní DB, OS atd. Ale
takto se tato debata stává plácáním o ničem a úplně zbytečné.

--
Vladimir Naprstek
e-mail vladimir.naprstek na prodeco.cz