SQL versus vlastni reseni

Středa Březen 29 10:03:30 CEST 2000

On Tue, Mar 28, 2000 at 11:01:19PM +0200, Petr Snajdr wrote:

> [...]
> neumerne mnoho sil na to, aby jste to udrzel vubec pri
> zivote. V principu uz od zacatku mate v planu plytvat zdroji ;-)
>
> Pokud nekdy prohlasim neco nepekneho o Perlu :))), pak je prave toto
> pravou pricinou jelikoz nekolik takovych "zlatych" programu
> mam a jsou s nimi silene problemy. Postupne se je dari likvidovat,
> pak je komicke kdyz nove verze "napsana na zelene louce"
> zabere 10x  mene pameti (mluvime ve 100 MB), misto 2-4
> hodin bezi 10 minut apod., ale ty problemy s tim spojene a to nejen
> technickeho, ale drive i "politickeho" razu :-))) - za to to vazne nestoji.

Nojo, ale pomuzete si, pokud to budete mit napsano v C? Resp., je to
opravdu vysledek pouziti skriptovaciho jazyka, a ne vysledek pouziti
spatneho programatora? ;-)

Pokud bych chtel psat maly SAP nebo neco takoveho, tak nereknu, ale
tady slo o nejakou aplikaci na plneni dat do databaze -- to tech 500
radku v Perlu nemuze prelezt, i kdyby to zaroven poustelo hudbu.

> Je, ale pokud je to mozne tak by se melo stavet na solidnich zakladech
> a o tom to je. Proste usetrit par dni a doufat, ze to nazeneme jinde neni dobry napad.

Ja nevim, jestli jsme si rozumeli. Tim setrenim a nadhanenim jsem mel
na mysli to, ze ve skriptovacim jazyce dily higher-level konstrukcim
vyrobim naprosto ekvivalentni funkcnost jako v C, ale rychleji
(rychleji to mam napsane). Ekvivalentni nebude v tom, ze tam samozrejme
nejaky overhead toho skriptovani pri behu bude, a to pak doresim tim
hardwarem. Domnivam se, ze to je obecna vlastnost skriptovacich
jazyku. Taky pokud jsem nekde napsal Perl, tak to bylo ve spojitosti
s DBI, kde vim, ze to je rutinne pouzitelne a ze to chodi bez vetsich
potizi.

Setrenim jsem nemyslel, ze to zbastlim, to muzu aji v C. Pokud se Vam
nelibi Perl, tak si na misto skriptovaci jazyk dejte Python. ;-)

> Asi ano, ale kazda vec se muze na neco hodit a v nekterych pripadech je jeji
> pouziti nejvyhodnejsi. Osobne vsak kdyz vidim programy v perlu delsi
> nez 500 radku tak me jima hruza (Perl preferuji na mensi, jednorazove zalezitosti).
> Jaka je to volba tedy vzdy bude dano tim ceho clovek chce dosahnout.

Jo, ale navrhujete misto toho Perlu jiny skriptovaci jazyk, nebo C?

   .project: Perl, DBI, Oracle, MySQL, auth. WWW servers, MTB, Spain.