SQL versus vlastni reseni

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Úterý Březen 28 23:01:19 CEST 2000

Dobry den,

Tato myslenka muze byt napohled docela libiva, ale ve skutecnosti
Vam zpusobi ty nejhorsi mozne problemy a stane se vasi nocni murou.

Tech 10 dnu usetrite na vyvoji, ale tu a tam bude treba neco pridat, neco
doupravit nebo primo opravit a ani ne za nekolik desitek mesicu
mate hydru v niz se nikdo nevyzna, neni schopen v ni chybu vubec lokalizovat
a v tom horsim pripade pozadavky na hardware prekroci vase moznosti :-)

Jaky bude tedy vysledek: produkt, ktery budete z takzvane historickych
duvodu zaplatovat a zaplatovat az ho  stejne jednou napisete znova
a poradne. Proc? Protoze to proste jinak nepujde.Bude potrebovat
neumerne mnoho sil na to, aby jste to udrzel vubec pri
zivote. V principu uz od zacatku mate v planu plytvat zdroji ;-)

Pokud nekdy prohlasim neco nepekneho o Perlu :))), pak je prave toto
pravou pricinou jelikoz nekolik takovych "zlatych" programu
mam a jsou s nimi silene problemy. Postupne se je dari likvidovat,
pak je komicke kdyz nove verze "napsana na zelene louce"
zabere 10x  mene pameti (mluvime ve 100 MB), misto 2-4
hodin bezi 10 minut apod., ale ty problemy s tim spojene a to nejen
technickeho, ale drive i "politickeho" razu :-))) - za to to vazne nestoji.

BTW: Jasne, je to o lidech ne o jazycich, berte to jako konkretni
priklad, ktery osobne povazuji za naprosto typicky.

Proste Vami navrhovana metoda je nejdrazsi ze vsech i kdyz
se to na prvni pohled nezda.

>  Verim, ze tato myslenka je minena jen na urcity pripad protoze pripadna
> generalizace by byla cesta do mist kde se nachazi velky Bill. Jedno z

S tim se da jen souhlasit (program vyvolal chybu protoze vyvolal
chybu, kontaktujete administratora. Ten sice stejne nic nezjisti a ani nemuze,
zaplacne tim spoustu casu, bude ho to stat spoustu nervu,
pak restarne pocitac, prohlasi "uz to funguje" a tise se vytrati
v dali ...). ............

> pravidel programatora by melo byt "neprenaset sve problemy na uzivatele".
>
>  Kazdopadne souhlasim, ze psat vzdy znova vsechno od zacatku je blbost a

Je, ale pokud je to mozne tak by se melo stavet na solidnich zakladech
a o tom to je. Proste usetrit par dni a doufat, ze to nazeneme jinde neni dobry napad.

> Web/PHP(perl) nemusi byt spatna volba (i kdyz mi pripada, ze programovat
> v PHP/Perlu vyzaduje daleko vetsi "kazen" nez napr. v C).

Asi ano, ale kazda vec se muze na neco hodit a v nekterych pripadech je jeji
pouziti nejvyhodnejsi. Osobne vsak kdyz vidim programy v perlu delsi
nez 500 radku tak me jima hruza (Perl preferuji na mensi, jednorazove zalezitosti).
Jaka je to volba tedy vzdy bude dano tim ceho clovek chce dosahnout.

> Karel

S pozdravem
    Petr Snajdr