SQL versus vlastni reseni

Jan Hamza jhamza na periskop.cz
Středa Březen 29 23:34:21 CEST 2000

> Nechci Vam zasahovat do diskuse, take nejsem priznivce ASP, PHP a
> podobych 'vymozenosti', ale jazyk C/C++ docela slusne preziva nejen HTML
> (smer k XML, XLS...) ale i jine veci.

Zda se mi, ze tady nikdo nenaznacoval prevalcovani/nahrazeni Cecka
skriptovacimi jazyky, samozrejme ze jsou aplikace kde je pouziti Cecka
daleko
vhodnejsi, nadruhou stranu je mnoho pripadu kde je pouziti skriptu lepsi a
v rade pripadu je vhodna kombinace.

Uvedu priklad:
Pouzivam aplikaci pro administrovani clanku ulozenych v db, rozhrani je
kompletne
reseno pomoci PHP -> HTML aby mohli autori pristupovat k aplikaci
odkudkoliv,
nezavisle na platforme, vybaveni pocitace. Aplikace sama pracuje take s
obrazky
ale zde vola externi program v Cecku (mimochodem skvely ImageMagick), ktery
vse provede podstatne rychleji nez by to udelal program v PHP

> Osobne se domnivam, ze je vzdy nutno oddelit formu od obsahu a to v ASP
> ci v PHP nemate vubec sanci udelat, vse se placa dohromady, designer
> stranky mixuje HTML s programatorem PHPckovych scriptu... to je skutecne
> 'vymozenost' hodna dnesni doby...

Kazdy programator ma nejakou svoji kulturu programovani a IMHO jak
skriptovaci jazyky, tak Cecko mu davaji vzasade shodne moznosti ji dodrzovat

> K PHP mam jeste jednu vyhradu - zminovalo se tu DBI pro Perl aneb
> univerzalni DB rozhranni, skutecne jsem se zdesil, kdyz jsem zjistil, ze
> v PHP3 je pro kazdou SQL databazi jina skupina funkci, jinak se jmenuje,
> ma jine parametry... - to PHPckari skutecne mysli vazne?

Ostatni jiz psali mozna reseni tohoto "problemu", nicmene rad bych upozornil
na dve veci:
    1) cim vice abstrakce pouzijete tim bude program vice ci mene pomalejsi
    a ochudite se o moznost pouzivat nektere nestandardni funkce, ktere vam
    mohou obcas podstatne ulehcit praci
    2) zhlediska normy jazyka neni nijak databazove rozhrani definovano a je
na
    prohramatorovi jake rozhrani zvoli (napr. MySQL ma pro C take sve
vlastni API)

Ono v zasade je to take o tom, co chci aby bezelo na serveru a co na
klientovi.
Kdyz to budu navrhovat v C, tak si muzu vybrat, PHP/ASP me jasne orientuje
na
server, nicmene zpravidla tim spise ziskam, nez ztratim (+snadny
update -vetsi naroky
na server +neobtezovani uzivatele s instalaci nove verze,...)