OT: Re: php3 (Was: Re: SQL versus vlastni reseni)

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek pajasoft na fonet.cz
Čtvrtek Březen 30 16:48:04 CEST 2000

Karel Zak wrote:

> Uz jsem to psal do linux na linux, proc delat _dalsi_ univerzalni rozhrani
> kdyz muzete pouzit ODBC. Nebo snad vsude budeme delat zase a znova to
> same?

	Nikoliv, co treba ANSI standard Embedded SQL (BTW je i pro JAVA -
Embedded SQL for Object oriented languages - primarne pro Java, ale i
pro C++... - vcetne typovych kontrol a vseho, co k OOP patri)? Kde se
doctu o standardu ODBC? MS to svym marketingem protlacil, pak zjistil,
ze to neni zase tak uplne super (pokud to nekdo MS prodal, pak se mu
omlouvam, ze jsem mu uprel autorstvi), sel tedy do ADO, DAO... a ten se
nam zkousi nacpat cele SNA... pokazde na MS konferencich se ptam? Proc
vymyslet nove, nekompatibilni rozhrani ('novinka' posledni doby
ActiveDirectory vs. DNS, SMNP... - BTW propagace neni dotazena, to jen
kdyby to nekdo skutecne chtel pouzivat, at nepohori), kdyz mame
existujici, jsou standardni, jsou radne dokumentovane i implementovane,
inu vyvojova spirala funguje stale a vsude... a uprimne, v PHP, MySQL
API, PgSQL API i ODBC se docela vice upisu nez v ESQL - rychlost behu
neni o moc pomalejsi (jista rezie je, to nelze uprit) a kdo nekdy zazil
programovani pod MS technologiemi vi, jak to s jeho interfacy pro
databaze bylo a jak clovek casto hledal chyby u sebe, nenasel, musel
obchazet, konflikty verzi knihoven, protoze ta obchazela chybu XY, ale
tim byla nekompatibilni s verzi o 2 minoritni cisla vyssi... - dokonaly
kolotoc... a najednou nam MS ve Win2000 serviruje metodu, knihovny
nikoli v $SYS adresari, ale u aplikace, aby nahodou nedoslo ke konfliktu
verzi - u Linuxu jsem zaznamenal jednou - prechod z libc na glibc, u MS
kazdou chvili, od WinG pres DirectX, MFC, TWAIN, DAO, ADO...je treba
dalsi komentare?

	Nesnazim se o flame, jen naznacuji, co jiz ma technologie interfacu ala
MS za sebou a proc jsem k ODBC (ktere se po tech temer 10 letech konecne
da slusneji pouzivat) znacne zdrzenlivy - nez ODBC to uz skutecne radeji
java.sql.* nebo podobne nahrady (DBI...) ...

Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)                FoNet, spol. s r. o.
Vyvoj software, sprava siti, Unix, WWW      Anenska 11, 602 00  Brno
E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz            Tel.: +420  5  4324 4749
SMS: mailto:P.Janousek na SMS.Paegas.Cz        Fax.: +420  5  4324 4751
WWW: http://WWW.FoNet.Cz/                  E-mail: mailto:Info na FoNet.Cz