OT: Re: php3 (Was: Re: SQL versus vlastni reseni)

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Čtvrtek Březen 30 18:32:40 CEST 2000

On Thu, 30 Mar 2000, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Nesnazim se o flame, jen naznacuji, co jiz ma technologie interfacu ala
> MS za sebou a proc jsem k ODBC (ktere se po tech temer 10 letech konecne
> da slusneji pouzivat) znacne zdrzenlivy - nez ODBC to uz skutecne radeji
> java.sql.* nebo podobne nahrady (DBI...) ...

	V podstate souhlasim. Nechci se nejak zastavat ODBC - osobne jsem
to nikdy na nic smysluplneho nepouzil. Ten muj navrh ODBC je jen reakci na
to, ze neco univarzalniho existuje i v PHP. Otazkou je neni-li lepsi snazit
se udelat s ODBC neco pouzitelneho nebo zacit znova. Nevim. Neznam.

	Obecne: se jen obavam, ze delat pri dnesnim stavu SQL serveru a
jejich standardnosti nejake (jakekoliv) obecne API je cesta na ktere je
mnoho problemu. Az budou vsechny SQL servery ready for SQL2/3 tak mozna.

	Pro mne je peknym prikladem napr. DBMan. Pekny program, urcite
pekne udelany, ale .. zkuste na strane serveru implementovat nejaky novy
prikaz a hle zobecnujici nastroj ho nezna a stava se nepouzitelnym. U
PHP/C se mi to nestane. A potom tyto obecna rozhrani vas mohou casto i
ochuzovat v moznostech ktere klientska knihovna SQL serveru poskytuje.

	Nevim jak presne jsou napr ODBC/DBI/apod. udelany vnitrne (rad se
necham poucit co treba DBI udela s "CREATE DATABASE" u mySQL), ale
parserovani dotazu nekde jinde nez na strane serveru me desi. IMHO neco
usuzovat dle poslaneho query stringu by mel jen a jen server.

	IMHO aplikace u ktere o neco jde by mela byt psana modularne a
ve vrstvach a SQL by melo byt jen malou casti (modulem), a prepsani teto
casti pro jiny SQL server nikoho nezabije. Todle bych povazoval za reseni.

Jo ted mne jeste napadlo - co treba CORBA? (i kdyz po dlohodobem
programovani/pouzivani to pry vede ke schizofrenii, silenosti atd :-)

 * Karel Zak  *  zakkr na zf.jcu.cz  *  http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/
 *           C, PostgreSQL, PHP, WWW, http://docs.linux.cz
 */