Databaze a licence

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Čtvrtek Květen 4 10:20:15 CEST 2000

On Wed, 03 May 2000, you wrote:
> Dobry den,
>
> ja osobne si myslim, ze to Oracle dela schvalne, protoze kdyz chvili
> budete pocitat, zjistite, ze se vyplati si koupit nejakou Alphu (RISC) nez
> nejake PC a na tom NT. Oraclove si spocitali, ze podpora PC je stoji hodne
> penez (kdo pod Winama programoval, vi o cem se mluvi) a takto elegantnim
> zpusobem "nuti" uzivatele k prechodu na slusnejsi platformy.

Nemyslim si, ze nekoho k necemu nuti. Konecne PC ani neznamena Windows NT.
Pokud jde o dusledek te licence tak efekt muze byt prave opacny nez naznacujes.

Pokud nekdo ma treba 4 CPU SUN a vi, ze pro databazi mu bude stacit
1 CPU pak je logictejsi zajimat se o platformu PC/1 CPU nez
licence na SUN/4 CPU (s potrebou 1 CPU) jelikoz
to znamena 4x vice penez a to nemluvim o tom, ze
pravdepodobne pak uz ani nemluvime o standard edition, ale
enterprise edition tj. to neni 4x, ale nekolikanasobne vice
(100 tisice $$?). Uz 2 nasobek je rozdil.

BTW: A kupovat SUN (e250, e450,..) s 1 CPU je temer nesmysl ...

> BTW: nez neco clovek (firma) koupi, mel by si udelat rozbor (i financni) a
> ne pak plakat nad rozlitym mlekem (vnitrni datova propustnost PC je velmi
> mizerna, takze na slusnem RISCu bude Oracle jednoznacne rychlejsi).
>
> Pravda, u nas je kupni sila nizsi, takze zelezo jako jsou Aplhy je pro nas
> mene dostupne. Jenze kdo ma na Oracle, mel by mit i na zelezo (protoze SW
> je stejne zlomkem TCO).

Myslim, ze primarni je mit to co clovek potrebuje. Konecne proto
mnoho serveru bezi na PC a ne SUNech se 64 CPU nebo
spickovych serverech od SGI. Pro mnoho lidi je praktictejsi mit
automobil Skoda nez nejnovejsi model Ferrari ci Porshe i kdyz
po technicke strance je to naprosto nesrovnatelne (a nejen po technicke)

> Jako posledni bod pripominam, ze takto Oracle otevira perfektni prostor
> pro konkurenci, takze nastvani nemusime byt. Na druhou stranu, kdyz jsem
> slysel o cenach (i tech. podpory) u Informixu, tak moc daleko od Oracle
> nejsou.

No nevim, nemohu posoudit ostatni databaze do te miry, ze bych je roky
pouzival, ale myslim si, ze sebeduvera Oracle, ktera je vyjadrena jejich
licenci zase neni bezduvodna.  Rozhodne tu nikdo neplace nad rozlitym
 mlekem uz proto, ze se zadne nerozlilo :-), ale nad licencnimi podminkami
nejakeho produktu. O tom na cem je Oracle rychlesi (CISC/RISC) tu snad ani
nikdo nedikustoval nebo ne v tomto threadu.

--

S pozdravem
   Petr Snajdr