otazka na pracu s bitmi (bit,varbit)

Michal Lindner bear na maxo.sk
Čtvrtek Říjen 26 23:26:58 CEST 2000

Zdravim,

Mam otazku na typ varbit, pripadne bit. Kedze SQL nepodporuje bitove
operacie s int typom, pokusal som sa pouzit bit, alebo varbit, ale
narazil som na problem, ako do takejto tabulky nieco vlozit cez insert.
Databaza je postgress 7.0.2 pod Linuxom a pristupujem k nej cez PHP.
Dalej posielam, ako do tabulky viem dostat co chcem, ale pomocou insertu
sa mi nedari dostat viac, ako 4 bity pre varbit {"insert into test
values ('xf')"}, pripadne 1 bit pre bit {"insert into test values
('b1')"}. Nevie mi niekto prosim poradit, uz fakt neviem ako na to a v
ziadnej dokumentacii som to nenasiel:-(

vopred dakujem
 Bear

takto mi to funguje
db=> create table test (a varbit);
CREATE
db=> copy test from stdin;
Enter data to be copied followed by a newline.
End with a backslash and a period on a line by itself.
trafix=> select * from test;
 B'0001001000110100010101100111100010010000'
(1 row)

ale

db=>inset into test values ('x1f');
ERROR:  varbit_in: bit string of size 8 cannot be written into varying
bits(1)