Ora 8.0.5 - imp vycerpa vsechnu pamet

Jan Serak sherry na pikebo.cz
Pondělí Únor 12 15:28:19 CET 2001

Honza Pazdziora wrote:

> FOR EACH ROW, ktery zmeni hodnotu sloupce tak, aby naslednemu
> constraintu vyhovoval.

To jde jen u BEFORE triggeru, tj. jeste v dobe pred provedenim zmeny
dat v tabulce, tj. i pred validaci constraintu.

> Nebo naopak, trigger, ktery predpoklada, ze se
> uz provedl constraint, a je napsany tak, ze provadeni spadne az
> v nem.

To muze byt pouze AFTER trigger a v nem jiz Oracle nedovoli modifikovat
:new zaznam.

Takze poradi provadeni:

- BEFORE triggery
- constrainty
- vlastni operace
- AFTER triggery

je IMO spravne a 7.3.4 a 8.1.5 se chova v tomto smyslu stejne.

Jedine, co se muze menit, tak pokud je na jednu operaci vice triggeru,
tak ze se budou provadet v ruznem poradi, podle toho, jak si Oracle
usmysli (ale u tohoto pochybuju, ze by nekdy tvrdili neco jineho).

Porad nevidim trhlinu ani casovou kolizi mezi constrainty a triggery.
Mozna by stalo za to, kdyby se pan, ktery zaregistroval nejake
neprijemne
zmeny pri prechodu na Oracle 8i a informoval zde o ni, podelil o
podrobnosti.

						Jan Serak