C, python, perl, ...?

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Pondělí Říjen 15 17:18:01 CEST 2001

"Ing. Pavel PaJaSoft Janousek" wrote:

>         Michat HTML s PHP povazuji za velmi kontraproduktivni jiz v okamziku,
> kdy programator != designer. Existuji ruzne pokusy jak resit tuto praci,
> zadny vsak IMHO neni prilis uspesny.

Mnoho lidí dnes pracuje jako tripartita = designér + HTML kodér +
programátor
U velkých projektů to je samozřejmě nesmyslné, ale existuje spoustu
malých aplikací, projektů, stránek, kde to nevadí.

>         Nechci tu Javu cpat vsude, ale domnivam se, ze podobne technologie nad
> Javou (mysleno na Webu) jsou vyspele a robustni. Nevim vsak o nich
> mnoho, z toho co vim na mne tak pusobi...

Vyspělé a robustní jsou. Kvůli té robustnosti však máte mnohdy mnohem
více práce než třeba v PHP. Když chcete v Javě (servlet/JSP) načíst
číslo z HTML formuláře, musíte otestovat jestli je v řetezci něco, co
lze chápat jako číslo a pak to teprve převést na číslo. V PHP zkrátka s
tou hodnotou rovnou pracujete. Pokud by náhodou neobsahovala číslo, ale
nějaký nesmysl, chápe se jako 0. Jistěže to není robustní, ale pro
velkou část aplikací to stačí. V těch ostatních ty kontroly můžete
udělat i v PHP. Rozdíl je v tom, že v Javě je udělat musíte -> nutí vás
to psát robustnější kód.

Při představě, že někoho učím principy jednoduché obsluhy webových
formulářů na JSP, mě vstávají vlasy hrůzou. Tři čtvrtiny kódu totož
nejsou o ničem jiném, než o správném přetypování z textových řetězců na
javové typy. ;( Nadruhou stranu taglibraries jsou docela pěkně. ;) Proč
jsou ale JSP navrženy tak, že nejsou XML dokument, to tedy nechápu. ;( V
tomto ohledu je na tom nakonec nejlépe PHP.

  Jirka Kosek
  e-mail: jirka na kosek.cz
  http://www.kosek.cz