PgSQL-fulltext

Pavel Kysilka goldenfish na debian.pcnet-praha.cz
Pondělí Prosinec 2 23:52:15 CET 2002

	dobry den,

potreboval bych poradit s temito dvema dotazy. predem diky.

1)
presel jsem na databasi PgSQL z MySQL.
co jsem ale nevyresil je fulltext :
vyhledavat v PgSLQ jde. co ale potrebuji je, aby se mi zobrazoval
ranking u vyhledanych vysledku(vyskyt vyhledaneho retezce).
nevim jak sestavit dotaz na toto vyhledavani, kde se mi zobrazi treba id vyholedaneho zaznamu, nejaky_text a ratting ( jako u googla nebo pri vyhledavani u mysql[tam se nejak pouzivaji klausule match a against])
co jsem nasel je projekt openftx na sourceforge.net .ten je ale v perlu. delam v php a radeji bych nasel nejake reseni pres php anebo nejlepe primo v pgsql.
pripadny www odkaz na nejake dobre howto ohledne pgsql a fulltextu by
take neuskodil.
2)
jeste jedna obecna uloha pro SQL:

mam dve tabulky. z kazde me zajima nejaky jeden sloupec.potrebuji vybrat
selectem udaje z techto dvou sloupcu(kazdy z jine tabullky) a vypsat tyto
sloupce pod sebe a setridit je.doslova jde o spojeni dvou sloupcu z dvou
ruznych tabulek pod sebe a setrideni takto vznikleho sloupce ;pokud mozno jednim dotazem.jak na to ?

diky a zatim
pavel 'goldenfish' kysilka