PgSQL-fulltext

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Úterý Prosinec 3 11:19:45 CET 2002

On Mon, Dec 02, 2002 at 11:52:15PM +0100, Pavel Kysilka wrote:

> 1)
> presel jsem na databasi PgSQL z MySQL.

 :-)

> co jsem ale nevyresil je fulltext :

 Do toho nedelam.

> 2)
> jeste jedna obecna uloha pro SQL:
>
> mam dve tabulky. z kazde me zajima nejaky jeden sloupec.potrebuji
> vybrat selectem udaje z techto dvou sloupcu(kazdy z jine tabullky) a
> vypsat tyto sloupce pod sebe a setridit je.doslova jde o spojeni
> dvou sloupcu z dvou ruznych tabulek pod sebe a setrideni takto
> vznikleho sloupce ;pokud mozno jednim dotazem.jak na to ?

 V muzete pouzit dedicnosti tabulek a ty dva sloupce pak pouzivat
 zcela transparentne jako jeden, ale neni to moc prenositelne reseni.

 Nebo si pohrat s unionem:

test=# SELECT data FROM a UNION SELECT data FROM b;
 data
------
 aaa
 bbb
 ccc
 ddd
 fff
 xxx
 yyy
(7 řádek)

 Pokud tam chcete duplikatni data tak musite pouzit ALL a
 samostatny select na serazeni:

test=# SELECT * FROM (
            SELECT data FROM a UNION ALL SELECT data FROM b
       ) AS x ORDER BY data;
 data
------
 aaa