InterBase 6 a cestina

Zdenek Drlik drlik na asd-software.cz
Pondělí Únor 18 12:58:52 CET 2002

"Pavol Obecajcik" <pavol.obecajcik na onatix.com> píše v diskusním příspěvku
news:20f784b5.0202132344.54233baf na posting.google.com...
>    Ak sa pripajas z javy cez JDBC pouzi nastavenie UTF8. Pri
> konektovani nastav property "charSet" s hodnotou "UTF8", co odpoveda
> znakovej sade UNICODE_FSS, ktoru ma Interbase naimplementovanu. Java
> pracuje s retazcami v unikode a ovladac ich prekonvertuje do UTF8. Ak
> mas databazu, pripadne konkretne stlpce (co je v IB mozne nadefinovat)
> vo win1250, tak databaza bude konvertovat zadany string z UTF8 do
> win1250. Ak teda budes do DB posielat znaky, ktore su zo znakovej sady
> win1250, teda cestiny zapis prebehne bez problemov.
> [...]
Ano, pripojuju se sice z kodu v Jave (servlet), ale data pise klient v
iso8859-2 nebo cp1250. Pomoci modulu mod_csacek si muzu prekodovat vstupni
data formulare do napr. iso8859-2, takze i presto musim pri insertovani dat
do databaze pouzit UTF8, nebo muzu iso8859-2? Pokud servlet dostane data v
jedno-bytovem kodovani, tak pokud jej nactu do promennych v servletu, tak se
z nich automaticky stanou dvoubytova data UTF8, nebo ne? Pokud by tomu tak
bylo, tak by se muselo jiste prekodovani delat jiz pri nacitani promennych v
servletu, ale podle ceho (tj. jak se identifikuje, ze se ma do UTF8 prevadet
z ISO nebo z CP1250)?
Diky za info.

Zdenek D.