Refresh obsahu klientskej aplikacie

Pátek Červen 14 16:29:40 CEST 2002

On Fri, Jun 14, 2002 at 03:55:52PM +0200, Milan Kohut wrote:

> 2. triggre - neviem si to dost dobre predstavit ale paci sa mi moznost: "on
> update, insert, delete povedz vsetkym klientom ze sa nieco udialo" Je to
> mozne?
> 3. na strane servera by bol "komponent" ktory by dokazal notifikovat vsetkych
> klientov - viem si to predstavit spojene s j2ee (alebo s nejakym wrapperom
> nad DB)

Zalezi na tom, jaky databazovy server pouzivate, napriklad v Oraclu to
mozne je.

Je ale treba si uvedomit, ze pak klientum budete posilat i informace
o udalostech, ktere se jich nebudou jakkoli tykat, pripadne ze
zabijete vykon serveru vyhodnocovanim, zda a do jake miry se konkretni
DML operace jednotlivych klientu tyka, a to linearne s poctem soucasne
pracujicih klientu. Otazka je, o jakou aplikaci jde, ze klient opravdu
musi mit vzdy a za kazdych okolnosti aktualni udaje a co udelate
s rozeditovanymi obrazovkami, ktere se stanou nepouzitelnymi.

Napriklad aerolinkove ci jine rezervacni systemy pripousteji, ze kdyz
najdete spoj ci hotel, tak nez se dostanete ve svem klientovi k tomu,
abyste dokoncili vystaveni letenky ci zadali zaplaceni ubytovani, ze
dana entita se stane nadale nedostupnou a rezervacni proces "spadne",
protoze s ni zaroven manipuloval i nekdo jiny a zmenil jeji stav.
Da se tomu zabranit zamykanim tech entit tak, aby v jednu chvili mohl
rezervovat pouze jeden klient, ale je samozrejme otazka, zda jste
schopen rozumne odlisit pouhy pohled na dostupnou entitu od zapoceti
rezervace entity -- abyste pak nezamykal i to, co neni potreba a
neomezoval klienty.

Kazdopadne by asi bylo dobre rici neco vice o povaze tech klientu
a tech dat -- z toho, ze mate na vyber siroke spektrum moznosti a ze
problem oznacujete za teoreticky mi neni prilis jasne, zda resite
konkretni ulohu nebo slo pouze o teoretizovani.

      ... all of these signs saying sorry but we're closed ...