Zpomalujici se Pg

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pátek Listopad 1 13:09:53 CET 2002

On Fri, Nov 01, 2002 at 11:45:05AM +0100, Jan Kasprzak wrote:
> [...]
> : > > - Jak tenhle problem odstranit, pokud nechci periodicky po nekolika
> : > > 	malo hodinach delat vacuum?
> :
> :  VACUUM od 7.2 uz by nemelo byt tak drasticky ukon (pokud to neni
> :  VACUUM FULL) a nemyslim, ze by byl problem ho periodicky volat. Je to
> :  jen otazka designu aplikace nad PostgreSQL jak ho bude pouzivat a
> :  udela-li pro neco takoveho prostor (coz uz ted vi i Michal Krause :-)
>
> 	Jde o to, ze vacuum zabere cas kdy je tabulka zablokovana,
> pokud se nemylim. Cili u aplikaci, ktere musi mit interaktivni odezvu,

 Jak je vyse uvedeno od 7.2 je mozne s VACUUM pracovat podstatne
 elegantnejsim zpusobem. Nejlepsi by bylo dopsat do toho tveho
 zkusebniho programku volani VACUUM na danou tabulku po nastavitelnem
 poctu cyklu a najit takove nastaveni kdy ty casy budou z dlouhodobeho
 hlediska nejak konstatni.

 Mozna jeste -- proc jsi tam mel volani 'sync'? PostgreSQL zrovna na
 fsync je celkem citlivy, a nejlepsi je kombinace UPS a zakazat volani
 v nastaveni fsync po kazde transakci.

 ... ano, ano, ano ... bohuzel.

 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/