Zpomalujici se Pg

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Úterý Listopad 5 09:26:22 CET 2002

On Mon, Nov 04, 2002 at 04:06:45PM +0100, Jan Kasprzak wrote:
> 	Ale jo, v mem konkretnim pripade jsem nasel cestu jak vyrazne
> snizit pocet updatu za jednotku casu a zaroven jsem dopsal 1x denne
> volani vacuum. Ale myslim si ze i tak je to problem, ktery by mel nekdo resit.

 To VACUUM bez full IMHO neni problem volat jednou za hodinu.

> :  Mozna jeste -- proc jsi tam mel volani 'sync'? PostgreSQL zrovna na
> :  fsync je celkem citlivy, a nejlepsi je kombinace UPS a zakazat volani
> :  v nastaveni fsync po kazde transakci.
>
> 	Sync/sleep tam bylo proto, aby to mereni bylo aspon trochu

 Jo, ale lezes mu do zeli, prave optimalnimu volani fsync je venovano
 znacne usili.

> deterministicke. Zakazat fsync() po kazde transakci? A verit ze mi
> system nespadne kvuli necemu jinemu? Ne, tohle budu delat az bude

 Je tam WAL log a ten (od verze 7.1) konzistenci garantuje. Ostatne
 muzes zkusit poslat -9 :-)

> uzkym mistem disk. Driv ne. A jak uz jsem asi 3x psal, uzke misto
> v tomhle pripade je CPU (resp. postgres, ktery na tehle tabulce
> pocita kdovico).

 Je to mozne. Pokusim se to vyzkouset.

 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/