Open Source nastroje pre Oracle (alebo PostreSQL)

Peter Hanusiak hanusiak na sozo.fns.uniba.sk
Sobota Únor 1 12:23:27 CET 2003

On Fri, Jan 31, 2003 at 02:37:15PM +0100, Jan Serak wrote:
> Resil jsem jeden takovy spise administracni problem se znamym a
> potrebovali
> jsme zjistit storage parametry nekolika malo tabulek tabulky. On byl
> vyzbrojen nejakym klikacem (nejspis OEM), ja SQL*Plus s VIMem v pozadi.
Takze predsa vim :-) Ja som to tusil, pretoze 90% ludi si pletie vi s
vim, presne tak ako C s C++. A je to sialeny rozdiel.
Ja tiez pouzivam vim na vsetko na co len mozem. Pisem v nom maily,
konfigurujem system, pisem male skripty, male programy v Jave a
samozrejme administrujem. Avsak na vyvoj vacsich systemov (teda kde je
aspon 20 tabuliek a 3-4 package) som doteraz nenasiel nic lepsie ako
SQLNavigator od Quest Software. Pri vyvoji ja osobne potrebujem
komplexny pohlad na problem a teda prevazuje analyticke myslenie nad
mechanickymi znalostami.
Jeden kamarat mi porozpraval odstrasujucu prihodu na jednom pohovore.
Islo tam o konkurz na administratora/vyvojara. A jedna z prvych uloh
bola co najrychlejsie prepisat text z jedneho okna do druheho, bez
pouzitia copy&paste. Nechcem to porovnavat s Vasim prikladom, len chcem
naznacit, ze prilisne preferovanie rychlosti moze viest az k takymto
absurdnostiam.

Ja som tiez zastancom command-line-ovych nastrojov pre administraciu.
Ved keby som zbadal Linuxoveho administratora ako nastavuje Apache,
firewall, SMTP, DNS atd. cez nieco ine ako vim tak ho poslem prec. To je
jasne. Ale pri vyvoji aplikacii, kde treba mysliet a teda nie bezhlavo
pisat jednoznacne preferujem "klikacie" nastroje. Ale ako som spomenul
zatial som nasiel iba jednu kvalitnu aplikaciu na Oracle a to SQLNavigator.

Peter
--
Peter "Hanus" Hanusiak
E-mail: peter na hanusiak.sk