Firebird, konfigurace Super Serveru 1.5

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Čtvrtek Červenec 24 17:39:06 CEST 2003

On Thu, Jul 24, 2003 at 01:43:33PM +0000, Pavel Stehule wrote:

Předem upozorňuji, že s Firebirdem 1.5 tolik zkušeností nemám, takže odpověď
je psána podle zkušeností s verzí 1.0.3 a staršími. Snad to nebude tak moc
vadit.

> [...]
> ni par zaznamu. Jako super server jsem ovsem narazil. Probehne preklad a
> vytvori se adresarova struktura v /usr/local/firebird. Do binu se prekvapive
> nenakopiruje fbguard, ackoliv je o nem v tech par materialech co jsem nasel
> zminka. Pri pokusu o spusteni skrze skript (via fbmgr.bin) to po chvilce
> spadne a v logu mam opakovane
>
> stehule (Server)        Thu Jul 24 15:13:11 2003
>         SERVER/process_packet: connection rejected for root
>
> stehule (Server)        Thu Jul 24 15:13:13 2003
>         SERVER/process_packet: connection rejected for root

Možná je problém s přístupovými právy (server nemá přístup k některému
z důležitých souborů. Občas také pomůže přidat localhost nebo jméno
počítače do hosts.equiv.

> Prime spusteni serveru - fbserver projde, resp. to nespadne, nicmene
> jakykoliv prikaz v isql (connect nebo create database) selze, dostanu
> hlasku (mozna jen spatne spoustim isql):
>
> connection rejected by remote interface
> SQL> create database 'pokus.gdb';
> Statement failed, SQLCODE = -923
>
> V logu pak znama hlaska
>
> stehule (Server)        Thu Jul 24 15:13:13 2003
>         SERVER/process_packet: connection rejected for root

Musíte přidat jméno uživatele a heslo (pokud je nemáte v $ISC_USER
a $ISC_PASSWORD).

                                            b) jak nastavim z isql trideni (z
> isql se mi nepodarilo ani zapsat diakritiku)?

set names ISO8859_2;

                                                c) mozna hledam nesikovne, ale
> nejvic dokumentace jsem nasel neanglicke - je nekde na internetu dokumentace
> venovana konfiguraci?

Asi nejúplnější je

  ftp://ftpc.inprise.com/pub/interbase/techpubs/ib_b60_doc.zip

Jenže je to pro InterBase 6.0 (a ještě pre-release), takže asi bude nutné
projít si ještě Release Notes jednotlivých verzí Firebirda, protože některé
věci se změnily.

                                                             Michal Kubeček