OT: Kam konference speje? (Re: Database encoding)

Úterý Červen 17 11:39:18 CEST 2003

On Tue, Jun 17, 2003 at 11:28:43AM +0200, Jan Serak wrote:

> Dotaz znel na databazi, ne?

LOL. To jiste ...

> Musim se priznat, ze jsem bezprostredne po odeslani sve odpovedi
> litoval, ze ma odpoved neznela: RTFM! Mozna dnes vidim vsecko moc cerne,

... nicmene prave proto, ze ten dotaz mel i jine atributy, tak jsem si
nebyl moc jisty, jestli ten dotaz znel presne tak, jak OP chtel, aby
znel. :-)) Proste ten, kdo potrebuje zjistit, v jake znakove sade mu
DBA vyrobil databazi, obvykle vi i kde to hledat. Beznemu uzivateli by
to melo byt uplne jedno, a naopak by ho mohlo zajimat, jak zevnitr
z aplikace zjistit, v jake znakove sade mu ta data vali na klienta.
Nemluve o tom, ze v Oraclu neni jedna znakova sada (kodovani) databaze,
ale minimalne dve.

> ale mam takovy pocit, ze se posledni dobou resi pouze problemy, ktere
> neprameni z niceho jineho nez z neochoty neco si precist.

No, nehodnotil bych to az tak prisne, ona ta bariera vstupu muze byt
dost vysoka.

 .project: Perl, mod_perl, DBI, Oracle, auth. WWW servers, XML/XSL, ...
		Only self-confident people can be simple.