Pouziti autoincrementu

Pátek Červen 20 13:02:17 CEST 2003

On Thu, Jun 19, 2003 at 04:25:59PM +0200, Petr Vileta wrote:

> Porad nerozumim, jak mi update vrati do aplikace ten interni identifikator.
> Ja ho potrebuju znat pro svazani s dalsimi tabulkami (at uz je s dirami nebo
> bez nich)

Interni identifikator ziskate z auto_increment sloupce v MySQL
pomoci select last_insert_id().

> A proc ho nepouzit, kdyz tam to pole externiho cisla faktury stejne musim
> mit (kvuli zobrazeni)? Pri zobrazeni seznamu pohledavek zobrazuji

Protoze je to stejne spatne jako mit tam rodne cislo pro osoby.

> Pohledavka c.XXX k fakture c.YYY, ze dne XX.YY.ZZZZ  na castku 99999.00 atd.
> Tohle je pozadavek uzivatelu, dokonce na to cislo faktury v browseru musi
> jit kliknout a v dalsim okne se zobrazi ta faktura, tam je zase mozne
> kliknout na cislo dodaciho listu, nebo na adresu odberatele a zobrazi se
> zase prislusne udaje.

Tohle nema ale prece nic spolecneho s tim, jak jsou ty vazby
implementovane uvnitr. Zobrazovat muzete co chcete, treba cislo bot
zakaznika, ale interne je dobre pouzit vazby bez jakekoli semantiky.
Duvodu je nekolik, at uz problem s dirami, nebo jak kolega Serak
poznamenal, muze byt pozadavek na to, aby se v novem ucetnim obdobi
jelo znova od jednicky, a pak to dokonce ani neni primarni klic.

 .project: Perl, mod_perl, DBI, Oracle, auth. WWW servers, XML/XSL, ...
		Only self-confident people can be simple.