Insert ID

Jan Serak sherry na pikebo.cz
Pátek Červen 20 14:03:08 CEST 2003

Kluvanek Martin wrote:

> No len je na aplikacii, aby na to nezabudla....
> Je elegantnejsie to co sme sa bavili predtym....

Aha, uz je mi to jasne. Zda se Vam divne kopirovat ten vkladaci kod do
kazdeho programu, ktery neinteraktivne vklada data.

Na tohle je vhodne implementovat vkladani do PACKAGE (kdyz uz mluvime o
Oracle) a v programech volat prislusnou proceduru (nebo prislusne
procedury). Z hlediska udrzby programoveho kodu je uplne jedno, jestli
je ulozen v triggeru nebo v packagi.

(Interaktivni vkladani nekomentuji, tam je dostatek casu na provedeni:
	SELECT seq.nextval INTO <promenna> FROM dual;
	INSERT INTO neco (pk,...) values (<promenna>,...);
	-- interakce s uzivatelem
	INSERT INTO detail_neceho (fk,...) values (<promenna>,...);
)

					Jan Serak