Insert ID

Kluvanek Martin kluvanek na tesnet.cz
Pátek Červen 20 14:22:23 CEST 2003

Jan Serak wrote:

> [...]
> kazdeho programu, ktery neinteraktivne vklada data.
>
> Na tohle je vhodne implementovat vkladani do PACKAGE (kdyz uz mluvime o
> Oracle) a v programech volat prislusnou proceduru (nebo prislusne
> procedury). Z hlediska udrzby programoveho kodu je uplne jedno, jestli
> je ulozen v triggeru nebo v packagi.
>
> (Interaktivni vkladani nekomentuji, tam je dostatek casu na provedeni:
>     SELECT seq.nextval INTO <promenna> FROM dual;
>     INSERT INTO neco (pk,...) values (<promenna>,...);
>     -- interakce s uzivatelem
>     INSERT INTO detail_neceho (fk,...) values (<promenna>,...);
To je jasne a tak to dnes bezi.
Ta verzia s pkg nic neriesi, pretoze tvorca aplikacie si musi spomenut,
ze nesmie volat insert priamo ale volat vlozenu proceduru (asi sa mu to
da vynutit, ze by nemal pravo insert ale niesom si isty, koho prava
pouziva ta vlozena procedura, pred casom sme sa tu o tom bavili a bolo
to inak ako som si myslel....)

--
Martin Kluvanek
ved.odd. vyvoje (head of development department)

Prazska 597
674 01 Trebic
Czech republic
tel:568 8384 28  (+420 5688384 28)