Transakce - kdo poradi

Jan Serak sherry na pikebo.cz
Středa Březen 26 14:58:12 CET 2003

Jan Bares wrote:
> Dotazy typu:
> Je SQL query provedeno atomicky, t.j nemuze se stat, ze je databaze zmenena
> behem jeho provadeni?

Samozřejmě, že může.

> Muzu nejak zajistit aby mi dva SQL Select dotazy provedene za sebou vratily
> stejny vysledek?

Takhle obecně to žádná databáze nezajistí.

> Funguji i na tohle transakce?

Na toto Vám nepomohou transakce, nýbrž zámky.

> Pokud jsem uvnitr transakce a provedu select, uvidim svoje modifikovana
> data?

Asi byste si měl přečíst něco teoretičtějšího o konceptech relačních
databází. Dost dobrou literaturu o teorii relačních databází píše
doc. Pokorný z MFF UK. Jeho publikace by měly být k mání u slušných
obchodníků počítačovou literaturou.

						Jan Šerák