Oracle- Check datetime

Středa Říjen 29 10:04:34 CET 2003

On Wed, Oct 29, 2003 at 09:44:24AM +0100, Karel Zak wrote:

>  A proc ne pokud si to tak udelam? Mozek mam ja (alespon myslim:-)) a ne

Protoze pokud reknu

	check (price <= 120)

tak tim deklarativne rikam, jake vlastnosti ty hodnoty maji. Bez
ohledu na to, kdy tam ta data byla vlozena.

>  DB tak by to mohla nechat na mne. Mouhou se napriklad zmenit okolnosti,
>  ale i  tak mohu chtit  ponechat v  tabulce stara data. Ostatne  pokud k

Je to podobne, jako kdybych mel foreign klic, ale ten platil pouze
pro data vlozena po zadefinovani toho foreign klice. Nebo kdybych mel
omezeni na datovy typ integer, ale data, ktera jsem do toho sloupce
vlozil pred zmenou datoveho typu toho sloupce, by byla i float
a varchar.

Proste constrainty (foreign, check, domena) beru jako deklarativni
popis tech dat. Pokud mi nekdo da popis tech relaci, tak pak ocekavam,
ze nasledna data budou ta omezeni splnovat. Nyni i v budoucnu.

Pokud by databaze nechavala vse na klientovi, tak je pak samozrejme
otazka, na co by tam ta databaze mela byt. :-)

>  tabulce kde  jsou jiz data nadefinuji  trigger tak vsechna ta  data pri
>  zarazeni toho triggeru do systemu take nejsou prohnana tim triggerem --
>  alespon doufam, nechce se mi to ted zkouset (je to tak treba u
>  Oracle?).

No jiste. Trigger jsou dodatecne operace pripojene k nejake inicialni
akci. Zatimco check je popis dat.

Ano, bylo by fajn, aby Oracle rozpoznal, ze pokud je

	check (vlozeno < sysdate)

splnen ted, tak pro funkci sysdate, ktera je neklesajici, bude toto
omezeni splneno i pokazde do budoucna. Nicmene mi neprijde nijak
microsofti, nechutne ci zavrzenihodne, pokud se dodavatel softwaru
rozhodne, ze takto komplexni test, ktera ty situace rozlisi,
implementovat nebude. Zvlast kdyz triggerem dosahnu stajneho efektu.

 .project: Perl, mod_perl, DBI, Oracle, auth. WWW servers, XML/XSL, ...
		Only self-confident people can be simple.