PL/SQL (Re: PostgreSQL a temporary tabulky a trideni)

Jan Serak sherry na pikebo.cz
Středa Únor 25 17:56:02 CET 2004

Karel Zak wrote:

>  Ja osobne PLSQL povazuji za pokus jak  tem co se jednou naucili SQL dat
>  moznost  delat v  "temer  SQL"  to co  SQL  neumi. Pokud  to srovnam  s
>  libovolnym jinym  jazykem tak je  to dost krkolomny  a ja osobne  v tom
>  pisu jen nekolikaradkove veci.

PL/SQL, resp. prave ta proceduralni nastavba, je stara jako Metuzalem,
od Oracle6 (1993) v podstate nezmemena. Jeho rysy (in, out a inout
parametry, vyjimky, procedury definovane uvnitr procedur,...) jsou
prevzaty z Ady, rozhodne to neni zadna ulitba ve stylu "at je to co
nejpodobnejsi SQL".

A krkolomne to rozhodne neni. Neinteraktivni ulohy se v tom vyvijeji
velice rychle a velice snadno, mj. proto, ze se nemusi oprogramovavat
predavani hodnot mezi SQL a promennymi v proceduralni nadstavbe, coz je
velice krkolomne v hybridu SQL a C (zvanem Pro*C), a v OCI, ODBC a JDBC
strasne rozvlekle.

Dukazem necht je jeden z nasich projektu, ktery ma 30000 radku PL/SQL
(pouze v packagich), z cehoz 7 kousku je nad 1000 a 3 kousky nad 3000 radku.

Jan Serak