jak si oznacit aktivni vety

Ondrej Koala Vacha koala na vju.cz
Úterý Červenec 27 12:38:48 CEST 2004

On Tue, 27 Jul 2004, Honza Pazdziora wrote:

> Cele je to o tom, zda jste schopen vubec rict, co to znamena, ze
> aplikace skoncila (zvlast kdyz jeden uzivatel si muze pustit dalsi
> okno) a zda jste tento stav schopen nejak globalne detekovat.

Aplikace skonci - jako ostatne vsechny programy - bud regulernim
ukoncenim, nebo padem. To druhe nestava casto, ale stalo se a stat se muze (perl
core, chyba hw atd.) Prvni pripad neni problem, nebot aplikace si po sobe
data z te tabulky smaze. Problem je ten druhy pripad, kdy data v te
tabulce zustala a je otazka, jak ma tataz aplikace zjitit, ze data jsou
neplatna, tedy ze jsou z jejiho predchoziho spusteni, ktere neskoncilo
regulerne.

Klasickym resenim tohoto problemu je transakce. Bohuzel pred provedenim
commit jsou data te tabulky neviditelna pro dalsi instance teze aplikace.

> Jinak by mi jako nejjednodussi prislo pridat tam jeste jeden stav
> a rozlisovat objednavky vystavene (a veci v nich), pak veci ve skladu
> nebo kde, tedy k dispozici, a pak objednavky v procesu a veci
> podminene alokovane.

Bavime se prave o tech vecech podminene alokovanych, tedy ze si neco
alokuji, tim padem to nejde alokovat podruhe, ale pak spadnu a ta alokace
by se mela zrusit.

> Je asi taky vhodne se zeptat, kolikrat za rok se stane, ze dva
> uzivatele budou soutezit o posledni kousek neceho a nasledne reptat.

Toto uz je ryzi praxe, jasne, reptani uzivatelu se da prezit, je to
konecne jedno z reseni :). Spis me zajimalo, jestli existuje nejake hezke reseni v
teoreticke rovine, ktere nevidim.

--
Ondrej Koala Vacha