PostgreSQL a LC_TIME

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Čtvrtek Duben 7 13:56:28 CEST 2005

Karel Zak wrote:
: Ano pokud bude stacit mit jedny locales pro celou session.
:
: Ale pokud budu podporovat to_char(timestamp, text, LC_...) tak musim
: ocekavat i pouziti jako je:
:
: select to_char(x, y, LC_A), to_char(x, y, LC_B), to_char(x, y, LC_C)
:
: to znamena mit pro zpracovani kazde radky locales A,B a C. Bud je budu
: mit nekde v pameti a nebo mezi nema budu prepinat pomoci setlocale(). To
: je to o cem jsem mluvil.

	Jo, pokud to nekdo tak bude chtit, tak at se to holt pocita
dlouho. Proc ne.
:
: > Nerikej mi ze u datumu jsou nejake indexy zavisle na locale :-)
:
: Indexy ne, ale v soucasne dobe plati, ze timestamp ve stringu, lze bez
: neceho dalsiho prevadet zase na timestamp (podobne i cisla). To co navrhujes
: by znamenalo, ze pretypovani mezi typama ma zavislost na nastaveni session.
: Na neco takoveho mi nestaci fantazie ;-)

	Mas malo fantazie :-) Oracle to tak dela.

: Souhlasim, ze neco jako ALTER SESSION .. TOCHAR_LOCALES by nemusel byt
: az zase tak velky problem.

	Jo.

:  Ano to je mozne, ale pak se pripravujes o moznost pracovat s tim v
: dotazech jako s casem.

	Uvedl bys priklad kdy se tohle projevi? Kdy potrebuju s tim
udajem pracovat jako s casem? Za predpokladu ze konverzi do textove
podoby a zpet mi dela prezentacni vrstva.

	Jo, delal jsem kdysi funkci "vrat datum ktere je n-ty nasledujici
pracovni den od zadaneho data". Na to by se casove funkce hodily, ale
techhle pripadu je minimum, takze tam by mohla probihat opacna konverze.

	Jeste k jine veci v tomto threadu - abych nepsal zvlastni mail:
V Oracle je sysdate (obdoba now() v Pg) skutecne aktualni datum/cas a meni
se i behem transakce.

-Y.