Ceske trideni v PgSQL 8.0

"Zíka Aleš, Ing." Ales.Zika na pel.br.ds.mfcr.cz
Úterý Duben 12 13:30:54 CEST 2005

	Zdravim,

	uz jsem se tady na neco podbneho ptal, ale asi jsem trochu
natvrdlej.
	Experimentuju ted s PostgreSQL 8.0.1 pod Windows 2000 a nejsem si
uplne jist, jak mam nastavit spravne cestinu. Nepovedlo se mi pri
inicializaci dbspace nastavit jine locales nez Windows1250, ale to bude
mozna vlastnost, at exeprimentuju s parametrem u --locale jak chci, vzdycky
mi initdb hlasi: "Databazovy klastr bude inicializovan s narodnim nastavenim
Czech_Czech Republic.1250."

	S takto nastavenymi locales jsem zkousel vytvorit tabulky pod ruznym
kodovanim a zkoula, jak to tridi:
	WINDOWS1250 - tady se zda, ze to tridi dobre
	LATIN2 - skoro dobre, ale blbe umistena hackovana s, t, z (cili
znaky, u kterych se deBill domnival, ze by je umel v kodove strance umistit
lip)
	UNICODE - hokej, pismena bez diakritiky dobre, mezi tim volne
pohazena pismena s hacky a carkami...

	Takze mam dve otazky:
	1. Skutecne nejdou nastavit ve Windows verzi jine locales nez
WIN1250 (napr. LATIN2)?
	2. Znamena to, ze aby mi chodilo spravne ceske trideni, musim
nastavit kodovani databaze stejne jako locales, a pokud pouziju jine
kodovani, byt platne pro cestinu, tak to nepujde (cili s UNICODE mam v
kazdem pripade smulu)?

	Děkuji,

			Ales Zika
			CSE Spoje Pelhrimov