diplomka v latexu nebo docbooku?

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Pondělí Květen 6 18:57:14 CEST 2002

Mirek Dobsicek wrote:

> Nemam windows a softwary o kterych mluvite. Ty upravy pro db2latex
> a finalni uprava dokumentu do pdf jako ve vasi diplomce je vedena
> ve stejnem stylu?

db2latex generuje zdrojáky pro LaTeX, které lze zpracovat běžných
LaTeXem nebo pdfLaTeXem, který je dostupný pro všechny platformy zdarma.
Získání PDF verze z DocBooku touto cestou obnáší spuštění dvou programů,
které jsou samozřejmě free:

saxon -o dp.tex dp.xml latex.xsl
pdfcslatex dp

Saxon je XSLT procesor, který podle stylu (lehce upravený db2latex)
vygeneruje texový zdroják. Ten se přeloží LaTeXem a máte PDF jako víno
-- s bookmarky, odkazy, ...

> To se mi nezda moc prijemne ... I kdyby se to vsechno dalo obejit
> nejakym volnym softwarem, tak z toho mam pocit, ze clovek do toho
> musi prilis mnoho videt, aby spravne na sebe navazal spoustu kroku
> nez se dostane k finalnimu dokumentu .. takove bastleni.

Pro získání tištěné verze jsou ty kroky dva (to mi nepřipadá mnoho).
Jako bastlení mi to moc nepřipadá, protože se přitom není potřeba vrtat
páječkou v počítači. ;-)