Ukázka diplomovépráce v DocBook převedené doLaTeXu

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Středa Květen 22 14:12:30 CEST 2002

Martin Peřina wrote:

> muzu se zeptat, kterou distribuci TeXu pouzivate? Zkousel
> jsem prelozit diplomku na Debian Woody s teTeXeM a narazil
> jsem na par problemu:

Používám TeXLive 6.

> 1) Protoze na Un*xech ma TeX vetsinou nastaveno kodovani cestiny
>    na ISO-8859-2, zmenil jsem v latex.xsl na radku 7 vystupni
>    kodovani:
>
>      <xsl:output method="text" encoding="ISO-8859-2"/>
>
>    a musel jsem doplnit na radek 75 za \documentclass... radek
>
>    <xsl:text>\usepackage[IL2]{fontenc}
</xsl:text>

>    aby se pouzily spravne fonty

To by v TeXLive nebylo nutné, o překódování dokumentů se stará sám TeX,
není potřeba nic měnit. Umí to všechna běžná kódování windows-1250,
iso-8859-2, kameničtí, CP852

> 2) Aby se spravne nahralo ceske deleni slov, musel jsem zrusit
>    prikaz
>
>      \usepackage{czech}
>
>    a pouzit babel takto:
>
>      \usepackage[czech]{babel}

Já jsem používal cslatex, ne latex s babelem. LaTeX normálně nepoužívám,
talže po mně nechtějte, abych vysvětloval proč jsou dva způsoby
počeštění LaTeXu :-(

> 3) Nemuzu najit balik listing, nasel jsem s balik podobnym jmenem
>    listings, ale nevim jestli je to ten spravny. Kdyz jsem prepsal
>    v latex.mapping.xml

Určitě by měl být k nalezení na CTAN. Myslím, že je to tento:

http://ftp.cstug.cz/pub/tex/CTAN/macros/latex/contrib/other/misc/listing.sty

> 4) Mam tezke problemy s nastavenim pameti pro teTeX. Mam dokument
>    asi na 20 stranek kde se hojne pouzivaji cislovane i necislovane
>    seznamy a nemuzu nastavit pamet, aby mi TeX porad nehavaroval
>    na nedostatek pameti. Opsal jsem nastaveni pro JadeTeX, ktery
>    je taky dost narocny na pamet, ale porad to nestaci.

> [...]

Pro cslatex je v TL následující nastavení:

main_memory.cslatex = 1100000
param_size.cslatex = 1500
stack_size.cslatex = 1500
hash_extra.cslatex = 15000
string_vacancies.cslatex = 45000
pool_free.cslatex = 47500
nest_size.cslatex = 500
save_size.cslatex = 5000
pool_size.cslatex = 500000
max_strings.cslatex = 55000
font_mem_size.cslatex= 400000

TeXLive funguje i na Linuxu, i když já osobně ho používám na Windows.
Podle mne je to distribuce, do které se zařazují nové věci, jednou za
rok je oficiální nová verze, kterou lze od CSTUGu získat na CD-ROMu,
nebo si lze stáhnout image CD a vypálit samostatně. Koordinátorem TL je
Sebastian Rathz, který je autorem JadeTeXu a PassiveTeXu, tyto makra
proto s TL chodí bez problémů (pro použití JadeTeXu není potřeba měnit
nastavení paměti pro TeX, zkrátka to funguje).