Matematicka sadzba a BibTeX

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Pondělí Listopad 25 19:40:33 CET 2002

jammic wrote:

> mam otazku tykajucu sa matematickej sadzby v DocBook. Jazyk MathML mi
> velmi nesedi, radsej by som pouzival jednoduchu syntax TeXu. Da sa nieco
> s podobnou filozofiou ako TeXovska matematicka sadzba pouzit v Docbook.

Dá. Můžete vzorce zapisovat přímo v TeXové syntaxi. Např.:

<inlineequation>
<inlinemediaobject>
<!-- jméno obrázku, kam se uloží bitmapová verze obrázku -->
<imageobject>
<imagedata fileref="eq1.gif"/>
</imageobject>
<!-- vzorec zapsaný "lidskou řečí" pro použití v atributu alt u obrázku
-->
<!-- vzorec zapsaný v TeXové notaci -->
</inlinemediaobject>
</inlineequation>

> Ake utility/rozsirenia je potrebne pouzit na konverziu do HTML (mat.
> vzorce asi treba skonvertovat na obrazky)?

Při konverzi pro tisk musíte použít buď XSL styly a PassiveTeX jako
procesor FO, nebo DSSSL styly a JadeTeX.

Pro použití s DSSSL styly potřebujete speciální patche:

http://ricardo.ecn.wfu.edu/~cottrell/dbtexmath/

XSL styly obsahují podporu přímo. Stačí zapnout pár parametrů:

http://docbook.sourceforge.net/release/xsl/current/doc/html/tex.math.in.alt.html

Při konverzi do HTML se vygeneruje soubor pro TeX, do kterého se
vyextrahují rovnice. Soubor stačí přeložit (La)TeXem a na výsledné DVI
pustit program dvi2bitmap. Automaticky se pro každou rovnici vygeneruje
obrázek se jménem souboru uvedeným v docbookovém elementu pro rovnici.

> Dalsia vec, ktora by ma zaujmala, je ci sa existuje nejaky nastroj na
> zaclenenie/odkazovanie sa na bibliografiu do databazy BibTeXu. Pripadne
> ako sa daju tieto databazy jednoducho prekonvertovat do DocBooku
> a udrziavat. Mate niekto overene postupy ako nahradit BibTeX? Dakujem
> za kazdu radu.

Existuje několik projektů pro správu bibliografických dat a jejich
integraci s DocBookem.

http://refdb.sourceforge.net/

http://sourceforge.net/projects/jreferences/

Něco málo umí i XSL styly samy o sobě: