Specialne znaky vo FOPe

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Neděle Prosinec 21 19:15:15 CET 2003

Pavol Luptak wrote:

> Otazka do publika - poznate nejaky font, ktory uvedene znaky ma
> integrovane (ide mi o grecku abecedu, znaky ∈ ⊅ ⫆̸

Ve Windows tyto znaky obsahuje například font Lucida Sans Unicode.

> ..resp. viete sposob, ako uvedene znaky narvat do vysledneho PDF?

Musíte ještě zajistit, aby byl tento font nastaven jako aktuální v
okamžiku, kdy se má požadovaný symbol sázet. V XEPu stačí dá Lucidu jako
  poslední do seznamu použitelných písem v parametru body.font.family,
ale nevím jestli i FOP správně podporuje vlastnost
font-selection-strategy a použije i jiné ze zadaného seznamu písem,
pokud požadovaný znak není v prvním fontu dostupný. Pokud to FOP
nezvládá, bude potřeba všechny "problémové znaky" obalit nějakým
elementem (třeba phrase) a styly upravit tak, aby pro tento element
přeply písmo na Lucidu.