sirka sloupecku v tabulce automaticky?

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Sobota Leden 4 14:49:53 CET 2003

Vaclav Ovsik wrote:

>     3. kdyz specifikuji colwidth jak jste uvedl (coz je ale IMHO
>        spatne)
>        - HTML ok, nedovoli tabulku zmrvit.
>        - JadeTex to udela presne 1:20, a nektera policka presahuji do
>          sousednich sloupcu.

Tak to je ale chyba JadeTeXu, např. při výstupu do RTF se tak neděje.

> A jak je to potom s tim oddelenim formy a obsahu???

Ony už samotné tabulky ve většině případů spíše zachycují spíše formu
než obsah. :-)

> Kdyz pak vezmu styl s jinym fontem (proporce sloupecku se zmeni)
> tak budu predelavat zdroj v DocBooku, no to je docela selhani ne?

Změna fontu má na proporce buněk tabulky většinou dost malý vliv.

> Kdyz mam tabulku, kde ve sloupecku zadna bunka nepresahuje sirku x,
> tak by mohl formatovaci retezec projevit snahu, a nedelat sirku 10 * x.
> Zvladaji to prohlizece pri formatovani HTML, zvlada to TeX/LaTeX,

Pokud máte v buňkách jen jednořádkový text, tak to samozřejmě zvládnout
jde. O této jednoduché variantě jsem neuvažoval.

> proc by to neslo pri formatovani DocBooku?

Ono to jde, ale záleží na tom, jaké použijete nástroje. DSSSL styly to
zkrátka neumí, ale XSL styly to s většinou FO procesorů zvládnou tak,
jak vy chcete.

> Tak Jade vyprodukuje ocekavany HTML kod, pokud tam pridam colspec
> a jenom pojmenuji sloupce, je to v pytli.

To je evidentně chyba ve stylech, nejlépe když ji nahlásíte i s
ukázkoovým dokumentem na

http://sourceforge.net/tracker/?atid=373747&group_id=21935&func=browse

> Chova se takhle i db2latex nebo jak se to zove?

DB2LaTeX převede DocBook do LaTeXu, takže o formátování se pak stará
LaTeX.