sirka sloupecku v tabulce automaticky?

Vaclav Ovsik Vaclav.Ovsik na i.cz
Pátek Leden 3 10:25:20 CET 2003

On Thu, Jan 02, 2003 at 09:35:26PM +0100, Jirka Kosek wrote:

> A jak jste nastavil šířku sloupců? Pomocí relativních délek:
>
>   <colspec colwidth="1*"/>
>   <colspec colwidth="20*"/>

Moje puvodni predstava byla, ze si s tim poradi renderovaci backend,
protoze si stale myslim, ze je to prace pro nej (krome specialnich
pripadu). (Alespon HTML a LaTeX se tak normalne chova.)

    1. kdyz nespecifikuji vubec zadny colwidth a ani v tabulce nemam
       colspec:
       - HTML se chova jak by se dalo cekat, jade tam zadne width
         nepouzije
       - pres JadeTeX vypadne tabulka, kde kazdy sloupec zabira rovnym
	 dilem, tedy asi nejaky default "1*" pro kazdy sloupec
    2. kdyz nespecifikuji vubec zadny colwidth, ale uvedu colspec (ciste
       jenom pro pojmenovani sloupcu, abych mohl v hlavicce tabulky
       umistit nadpisy pres dva sloupecky):
       - v HTML kodu jsou width pro kazdy sloupec relativne rovnym
	 dilem (Netscape ovsem prosazuje svoji predstavu o tabulce
	 a velmi mirne rozmery upravuje :-), tady zrejme zabral ten
	 default "1*" jenom kvuli existenci colspec.
       - JadeTeX dtto 1.
    3. kdyz specifikuji colwidth jak jste uvedl (coz je ale IMHO
       spatne)
       - HTML ok, nedovoli tabulku zmrvit.
       - JadeTex to udela presne 1:20, a nektera policka presahuji do
	 sousednich sloupcu. Pochopitelne bych mohl zvolit jiny pomer,
	 ale to zase bude vypadat blbe to HTML.

> Inteligentně uspořádat tabulku je schopen jen člověk, a to ještě ne
> každý :-)

> Ve většině případů je nejjednodušší a nejlepší cesta k dobrým výsledkům
> zadání relativní velikosti šířky sloupců.

A jak je to potom s tim oddelenim formy a obsahu???
Kdyz pak vezmu styl s jinym fontem (proporce sloupecku se zmeni)
tak budu predelavat zdroj v DocBooku, no to je docela selhani ne?
Berlicka colwidth je IMHO na slozitejsi tabulky (plnejsi).
Kdyz mam tabulku, kde ve sloupecku zadna bunka nepresahuje sirku x,
tak by mohl formatovaci retezec projevit snahu, a nedelat sirku 10 * x.
Zvladaji to prohlizece pri formatovani HTML, zvlada to TeX/LaTeX,
proc by to neslo pri formatovani DocBooku?

Proste kdyz mam tabulku treba:

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-2"?>
<!DOCTYPE chapter PUBLIC '-//OASIS//DTD DocBook XML V4.2//EN'
       	   'http://www.oasis-open.org/docbook/xml/4.2/docbookx.dtd'>
<chapter lang="cs">
  <title>Kapitola s tabulkami</title>

    <title>Pokusná tabulka</title>
    <tgroup cols="4">
      <thead>
        <row>
          <entry>X</entry>
          <entry>Popis X</entry>
          <entry>Y</entry>
          <entry>Popis Y</entry>
        </row>
      </thead>
      <tbody>
        <row>
	  <entry>1</entry>
          <entry>tohle je číslo jedna a mnoho dalších slov</entry>
          <entry>A</entry>
          <entry>tohle je písmeno A</entry>
        </row>
        <row>
	  <entry>2</entry>
          <entry>tohle je číslo dvě</entry>
          <entry>B</entry>
          <entry>tohle je písmeno B</entry>
        </row>
      </tbody>
    </tgroup>

</chapter>

Tak Jade vyprodukuje ocekavany HTML kod, pokud tam pridam colspec
a jenom pojmenuji sloupce, je to v pytli.
Pres JadeTeX vypadne tabulka, ktera ma vsechny sloupce stejne siroke.
Tajne jsem doufal, ze existuje nejaky parametr ...
Chova se takhle i db2latex nebo jak se to zove?
Diky.

--
Zito