Ispell v PSGML modu

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Pátek Březen 21 10:36:37 CET 2003

Jiří Netolický wrote:

> přiznávám, že patřím spíše mezi příznivce VIMu ale
> možnosti PSGML mi v něm chybí a tak docbookové dokumenty
> píši v Emacsu.

Znamenitě :-D

> Myslel jsem si, když je Emacs takový
> šikovný že před ispellem xml tagy "taktně zamlčí"
> a je jěště by mu mohl podstrčit text ve "správném kódování".
> Mám ispell přeložený pod cygwinem, takže mi funguje
> na text v 1250, ale když dostane od emacsu utf-8 moc mu
> nerozumí. XML tagy pochopitelně také nemá ve slovníku.
> Není tohle už někde vyřešené? Nebo musím udělat konverzi
> xml->text pak recode a teprve potom ispell?

Na adrese

http://badame.vse.cz/jkj/dbinst.zip

je předpřipravená instalace Emacs+PSGML+ispell+DocBook+styly+Jade+ještě
asi něco. Podívejte se do souboru home/.emacs. Jsou tam úpravy, které
umějí automaticky rozpoznat kódování XML dokumentu a podle toho soubor
načíst do Emacs, spolupráce s ispellem je bezproblémová, o překódování
se stará Emacs.

Jestli chcete, aby vám ispell nekontroloval tagy, stačí do .emacs
přidat:

(setq ispell-skip-html t)