RTF se styly

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Pondělí Prosinec 6 09:03:58 CET 2004

Honza Tosovsky wrote:

> delam neco spatne nebo opravdu nejde z .xml vygenerovat soubor ve formatu
> rtf tak, aby si zachoval styly?
> 1. OpenJade -> Dsssl: formatovani pomoci velikosti pisma (snad krome H1, H2)
> 2. fo -> rtf: zda se, ze informace o stylech chybi jiz ve .fo souboru

Obecně to nejde, protože DSSSL ani XSL-FO nenabízejí možnost, jak
reprezentovat název stylu odstavce a jednotlivé formátovací enginy ani
nenabízejí možnost tuto informaci využít. Jedinou výjimkou je
DSSSL+Jade, kde je přidána rozšiřující vlastnost pro generování stylu
nadpisu. Bez úpravy formátovacího engine nebo post-processingu
vygenerovaného RTF to nejde.

> Existuje nejaky jiny nastroj? Zacinam se smirovat s tim, ze to prestyluji
> rucne.

A k čemu to bude dobré? Editovat dokument je nejlepší ve zdrojové XML
podobě a finální tiskový výstup můžete automaticky generovat rovnou z XML.

> Mel bych vsak jeste dotaz souvisejici s cestou c.3: objevil jsem, ze Word
> pojme zapis <p class="myStyle"> jako odstavcovy styl. XSL sablony vsak
> vetsinou generuji tag <div class="myStyle"> po kterem nasleduje pouze <p>.
> Bylo by hodne komplikovane upravit sablony tak, aby generovaly pro kazdy
> element majici charakter odstavce namisto vyse uvedeneho vzdy pouze <p
> class="element"> ?

Nejjednodušší by bylo napsat si XSLT styl, který ve všech stávajících
stylech zamění generování div za p. Problém je v tom, že p se nedají
zanořovat, ale div ano. Word to asi zkousne, ale není to změna, kterou
by bylo možné provést ve standardních stylech.

> Ale to uz zabiham do podrobnosti. Avsak takovy HTML vystup by se dal daleko
> vice a presneji ovlivnit pomoci .css stylu, nez nyni.

Už dnes přece můžete používat selektory typu:

.section .section