Vyhledávání v PDF souborech

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Pondělí Únor 23 10:51:08 CET 2004

Pavel Franc wrote:

> Zdá se tedy, že problém je v mých PDF. Jiné PDF soubory, např.
> http://xml.apache.org/fop/index.pdf (připravené FOPem) ani PDF z adresy
> http://www.kosek.cz/xml/db/db.pdf (ten je asi vygenerovaný jiným
> programem) takové problémy nemají.
>
> Pro převod používám:
>  - docbook 1.62.4 a upravené stylesheety
>  - xalan-java 2.5.0
>  - fop 0.20.5rc3 s českými fonty (nejde však o počeštění Jiřího Koska)
>  - java 1.4.1_02 pro linux
>
> Funguje vám vyhledávání v PDF souborech vygenerovaných pomocí FOPu nebo
> [...]

Nejspíše půjde o vlastnost FOPu, pokud používáte TrueType, a ne AFM
fonty (s nimi jsou vygenerovány ukázkové PDF na xml.apache.org/fop/). Mě
to s FOPem také nechodí. Naopak PDF vygenerovaná XEPem nebo Distillerem
s tím problém nemají. Problém je v tom, že aby fungovalo kopírování
českých znaků, musí být do PDF vložen vektor, který mapuje znaky fontu
do Unicode a navíc musíte mít verzi Acrobat Readeru, který to podporuje.
Zdá se, že FOP tam ten vektor nevloží.