dotaz

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Úterý Červenec 20 12:29:59 CEST 2004

Marie Mertová wrote:

> Posilam opetovne dotaz do konference. Nenasla jsem zádná pravidla na konci e-mailu,podle kterých se mám řídit při psaní příspěvků, můžete mi poradit, co má správně být v Subjektu posílané zprávy?

Do subjectu je dobré dát text, který popisuje váš problém. Jeden dotaz
dávat do jednoho e-mailu.

http://wiki.docbook.org/topic/FindPage?goto=PageNumberPrefixes

> 2. Lze nějak zajistit,aby odkazy ve zdrojovém textu (např. tagy xref a link) byly brány v úvahu jen pro typ výstupu .HTML (ve výstupu pro .PDF mi naopak překážejí)? Jde mi o odskakování na začátek a konec stránek apod.

Odskoky na začátek a konec stránky by v žádném případě neměly být dělané
přímo v DocBooku, ale měly by se generovat pomocí stylů.

Pro odlišný vžstup do HTML a FO můžete použít profilování, příspěvky o
něm najdete v archivu.

> 3. ve formátu .PDF nemohu zobrazit obrázky ve formátu .BMP, i když mám ve stylech

Záleží na tom, jaký používáte procesor FO (FOP, XEP, ...). Ten musí
formát podporovat. Pro bitmapové obrázky je nejlepší používat formáty
PNG a JPEG, protože jsou nejpodporovanější a lze je použít pro HTML i FO
výstup.

> 4. Co může být příčinou toho, výstupní chunkovaný HTML soubor je prázdný, přestože při kompilaci bylo vidět, jak zapisuje vznikající soubory pr01,ch0102,ch0103 atd..

Váš DocBook asi není DocBook. Jde váš dokument zvalidovat (v jEditu se
validace provádí např. při každém uložení, pokud je nainstalován XML
plugin)?