Zalamovani radku v hlavicce stranky

Tom Metz konference na metz.cz
Neděle Květen 2 20:23:00 CEST 2004

Dobry den,
pri tvorbe PDF souboru saxon a pdfxmltex vse funguje vyborne s jednou
vyjimkou. Pokud je nazev kapitoly prilis dlouhy, tak je na jejich
dalsich strankach zalomen text v hlavicce, coz vypada priserne. Prosel
jsem si XSL soubor stylepage.xsl, ve kterem je styl hlavicky definovan
jako tabulka se tremi sloupci o stejne sirce. Tabulka by mela mit sirku
100% stranky, ale ve vyslednem PDF je cara pod hlavickou jen pres
polovinu (mozna to spolu nesouvisi). Moje pokusy o upravu stylu hlavicky
selhali. Jedine co zabralo, bylo zmenseni pisma v hlavicce, ale to neni
'to prave orechove'.

Druha vec, kterou bych rad zmenil je format nazvu kapitoly, tak jak to
dela LaTeX. Jednu radu uz jsme nasel v archivu konference, ale
potreboval bych vedet do jake sablony (nejsem si jist, zda nemam spis
pouzit nazev kontext) to pridat.

Sablony z projektu db2latex uz jsem take vyzkousel a saxon skonci chybou
pri parsovani souboru list.mpd.xsl na radce 275 a tvrdi cosi o
nepripustnem pouzivani parametru -- koukal jsem se tam a skutence je tam
vnoreny parametr do parametru -- odbornik na XML/XSL nejsem, tak nevim :-(

Take jsem tady v konferenci nasel email s upravenymi XSL soubory, ale
kdyz jsem si je prohledl, tak vypadaji podezrele stejne jako ty, co mam
v distribuci.

Rad bych v DocBooku napsal diplomku, ale tyto 2 zalezitosti bych
potreboval vyresit. Poprve jsem DocBook pouzil zhruba pred rokem, ale
generoval jsem pouze HTML vystup a byl jsem moc spokojen. Ackoliv nebudu
  v diplomce pouzivat zadne velke zbesilosti -- omezim se jen na kusy
zdrojaku a obrazky, zadne vzorce a tabulky -- tak bych nerad pouzival
LaTeX -- moc kamaradi nejsme a kdyz si vzpomenu, jak jsem s nim valcil,
tak mnoho chuti do toho nemam.

Jeste info k verzim aplikaci:
saxon - 6.5.2
xsl stylesheets - 1.61.3
docbook - 4.2
db2latex - 0.8 pre1
passiveTeX - 2003.3.9

Kdyz me nakopnete spravnym smerem, tak Vam budu moc vdecny.

	S pozdravem
			Tomas Metz