Pady aplikace MSXSL pri konverzi DocBook .xml

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Pondělí Říjen 25 14:07:21 CEST 2004

Honza Tosovsky wrote:

> kdyz jsem zacinal s DocBookem, objevil jsem nastroj MSXSL (Windows). Fungoval

No mě spíše přakvapuje, že jste pomocí MSXSL vůbec něco zpracoval.
Knihovna MSXML měla v mnoha verzích problémy jen s načtením DTD pro
DocBook, které bylo moc složité.

> dobre s jednoduchymi dokumenty a pro jeho nektere prednosti jsem jej preferoval
> pred Saxonem: rychlost; pri konverzi do xhtml temer 100% validni kod; nenechava
> v kodu entity   (nahrazuje je nejakym znakem, ktery vypada jako mezera),

Výstup entit jde řídit i v Saxonu. Stačí do úprav stylu přidat:

<xsl:output encoding="..." saxon:character-representation="native"/>

pro výstup do jedné stránky, resp.

<xsl:param name="chunker.output.encoding">windows-1250</xsl:param>
<xsl:param name="saxon.character.representation">native</xsl:param>

pro výstup do více HTML stránek.

Pokud vám Saxon připadá pomalý (pár sekund zabere start JVM), můžete
použít xsltproc.

> nemuze byt nejaka chybka i v sablonach? Mam to hodit za hlavu a prejit na
> Saxon, nebo mam vytvorit nejake pokusne soubory pro ukazku techto nesvaru
> pro pripad, ze by se tim chtel nekdo zabyvat?

Vzhledem k tomu, že se jedná o chyby na straně MSXML, těžko se dá
předpokládat, že by se kvůli tomu opravovaly styly. Spíše by bylo
potřeba chyby nahlásit u MS, aby opravil MSXML.