DocBook pro publikovani na webu

Marek Zelenka list na didgeridoo-shop.cz
Středa Leden 5 18:19:27 CET 2005

Dobry den,

chtel bych se ujistit, jestli je DocBook pro me ucely ta spravna volba. Uz
nekolik let marne resim, jak publikovat na webu v .html, .doc (.rtf) a
.pdf. Zatim to resim tak, ze clanky pisi ve Wordu, z toho pak zase rucne
tvorim .html a z Wordu exportuji jen text do PDF. Jenze obsah takoveho
dokumentu (clanku) se casto aktualizuje a to pak znamena predelat rucne jak
Word, tak HTML a novy export do PDF a jeste si pamatovat, co se kde
aktualizovalo. Je to dost neunosna prace. Nedavno jsem se dozvedel o
DocBook a co jsem o tom zatim cetl, zda se, ze s nim bych tento problem
mohl vyresit. Mam nasledujici zatim schematickou predstavu a chtel bych se
zeptat, jestli je realna:

1. Tvorit jeden zdrojovy dokument v DocBook
   - potrebuji vkladat obrazky do obsahu a textem je
     obtekat z leva nebo zprava jako v HTML, nejake ty nadpisy, nic
     sloziteho - ciste HTML.
2. Moznost kontroly pravopisu
3. Moznost zdrojovy soubor (clanek) rozdelit na vice HTML souboru
4. Tvorit pokud mozno v nejakem WYSIWYG rozhrani, soustredit se na obsah.
5. Exportovat jednouse do .rft a .pdf
6. Kdykoliv editovat zdrojovy soubor a provest jen export do pozadovanych
formatu.

HTML soubory pak nacitam do "materske" sablony jako obsah (pres include) a
sablona obsahuje cele graficke rozhrani a vlozeny obsah jemu vzhledove
prizpusobi pres externi CSS.

Dekuji za odpoved!

--
Marek Zelenka