Převod doc na xml

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Čtvrtek Červen 9 10:33:12 CEST 2005

Josef Kauc wrote:

> Případně související dotaz: Co na takový převod doporučujete nejvíce?

Nejpoužívanější je asi upCast:

http://www.infinity-loop.de/products/upcast/

Funguje slušně a navíc mají dobrou technickou podporu.

> A když už se ptám:  Jaké je nejlepší současné řešení pro převod xml v
> docbookovském stylu do pdf?

Použít nějaký komerční FO procesor jako XEP nebo XSLFormatter.

Pěkný výsledek lze také dosáhnout při použití db2latexu
(db2latex.sf.net), který DocBook převádí na LeTeX. Bohužel db2latex
nejde použít hned, musí se trošku upravit, aby správně podporoval
češtinu a produkoval výstup jaký chcete. To znamená, že musíte alespoň
trochu znát XSLT a LaTeX.

> Nedávno tady o tom padla zmínka, ale možná, že je něco nového. Zkoušel
> jsem různé věci (fopem počínaje), ale relativně nejlepší výsledky jsem
> dosáhl s xepem. Bohužel se mi při jeho použítí  nepodařilo dostat do
> výsledného pdf obrázky (saxonem jsem vytvořil fo soubor a z něj xepem
> pdf). Máte s  tímto nějakou zkušenost?

Obrázky v XEPu samozřejmě fungují zcela bez problémů. Hlásil vám XEP
nějaké chyby? Nejspíše jste FO soubor umístil do jiného adresáře než
původní XML a přestaly fungovat odkazy na obrázky.

> Shrnuto: Je z komerčního řešení nejlepší (nejkvalitnější)  xep nebo něco
> jiného? A co z free řešení (fop, PassiveTex,...)?

XEP a XSL Formatter jsou srovnatelné, free řešení postavené okolo FO
nejsou pro kvalitní výstup v současné době postačující.